یزدفردا: ایلان ماسک می‌خواهد ویژگی «رانندگی خودکار کامل» تسلا را در چین فعال کند؛ این امر ظاهراً با همکاری بایدو میسر خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، به‌تازگی سفر غیرمنتظره‌ای به چین داشته است. او ظاهراً در این سفر درباره فعال‌کردن قابلیت خودران خودروهای تسلا در این کشور مذاکره کرده. درواقع ماسک می‌خواهد قابلیت «رانندگی خودکار کامل» یا FSD را در چین فعال کند و داده‌های جمع‌آوری‌شده در این کشور را نیز برای آموزش الگوریتم‌های آن به خارج از کشور انتقال دهد. منابع آگاه می‌گویند تسلا درزمینه ناوبری و نقشه‌برداری با شرکت چینی بایدو همکاری خواهد کرد.

براساس گزارش BBC، به نقل از رسانه‌های چین، ایلان ماسک طی دیدار با «لی کیانگ»، نخست‌وزیر چین، گفت که تسلا مایل به همکاری گسترده با این کشور برای دستیابی به نتایج برد-برد بیشتر است. در پاسخ، نخست‌وزیر چین نیز به ماسک گفته که براساس گزارش‌ها، بازار چین «همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود».

هرچند چین دومین بازار بزرگ تسلا محسوب می‌شود، اما قابلیت FSD در آن فعال نیست. دریافت چراغ سبز از چین برای فعال‌سازی FSD ممکن است به‌دلیل ضبط تصاویر توسط دوربین‌های خودروهای تسلا کمی پیچیده باشد. خودروهای تسلا در گذشته به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به جمع‌آوری داده‌ها از ورود به مجتمع‌های نظامی چین و برخی دیگر از اماکن دولتی منع شده بودند.

تسلا احتمالاً با بایدو همکاری خواهد کرد

همچنین به‌ گزارش منابع آگاه بلومبرگ، شرکت تسلا ظاهراً قرار است با همکاری بایدو، یک مانع مهم برای عرضه قابلیت‌های پیشرفته اتوپایلوت تسلا را برطرف کند؛ به‌احتمال‌قوی این همکاری درزمینه سیستم نقشه‌برداری و ناوبری خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت خودروسازی آمریکایی می‌تواند سرویس‌های رانندگی خودکار خود را براساس سیستم‌های ناوبری بایدو ارائه کند.

این خبرها درحالی منتشر می‌شود که به‌تازگی، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها آمریکا (NHTSA) پس از بررسی صدها تصادف، اعلام کرد که استفاده غلط از سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا علت ده‌ها تصادف و 13 مورد مرگ بوده است.

تسلا همچنین اخیراً از کاهش 13 درصدی فروش خودروهای خود به 17.3 میلیارد دلار در سه ماه اول سال 2024 خبر داده بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا